Transport
Wanneer wordt mijn Box geleverd?
Dit gebeurt in overeenstemming met jou en ten laatste in de loop van de dag die je gekozen hebt op de website.
Kan ik het uur kiezen waarop mijn Box geleverd wordt?
Indien je een specifiek tijdstip wenst is dit in onderling overleg met Box@Home. Onze transporttarieven zijn gebaseerd op de meest optimale planning.
Wat als er geen mogelijkheid is om een Box voor je deur te plaatsen (je hebt geen oprit, je woont in een appartementsgebouw op een verdieping, je voordeur geeft direct uit op de straat, ...)?
In samenspraak met onze medewerkers kan de Box aangeleverd worden op een aanhangwagen die voorzien is van een nummerplaat. Op deze manier kan de aanhangwagen op een parkeerplaats staan. Dit is niet van toepassing voor onze XL, 2XL en 3XL Boxen.
Indien je in een straat woont waarbij de parkeerplaatsen betalend zijn, of in een blauwe zone, ben jij verantwoordelijk voor de nodige parkeertickets of voor het plaatsen en aanpassen van de schijf. Eventuele kosten (boetes) zijn voor jouw eigen rekening.
Sommige steden of gemeentes bieden de mogelijkheid ook aan om containers op straat te plaatsen. Hiervoor dien je vooraf een aanvraag in bij je stad of gemeente. De stedelijke/gemeentelijke ambtenaren zullen je de reglementering en eventuele goedkeuring bezorgen.
Indien je in een straat woont waarbij de parkeerplaatsen betalend zijn, of in een blauwe zone, ben jij verantwoordelijk voor de nodige parkeertickets of voor het plaatsen en aanpassen van de schijf. Eventuele kosten (boetes) zijn voor jouw eigen rekening.
Sommige steden of gemeentes bieden de mogelijkheid ook aan om containers op straat te plaatsen. Hiervoor dien je vooraf een aanvraag in bij je stad of gemeente. De stedelijke/gemeentelijke ambtenaren zullen je de reglementering en eventuele goedkeuring bezorgen.
Moet ik aanwezig zijn als de Box geleverd wordt?
We vragen om zowel bij de aflevering als de ophaling aanwezig te zijn. Zo kunnen de Boxen op de gewenste plaats gezet worden, en kunnen we je informatie en tips geven. Bij de ophaling kunnen de nodige formaliteiten afgehandeld worden, zoals bijvoorbeeld het nazicht van de stapeling en kan de Box samen gesloten en verzegeld worden.
Hoeveel gewicht mag er in de Box?
Onze Boxen hebben een maximale draagcapaciteit van:
Small Box: 400kg
Medium en Large Boxen: 750kg
XL Box: 1000kg
2XL Box: 1500kg
3XL Box: 2000kg
Small Box: 400kg
Medium en Large Boxen: 750kg
XL Box: 1000kg
2XL Box: 1500kg
3XL Box: 2000kg
Kan ik hulp krijgen van een medewerker bij het inladen?
Wanneer je bij het invullen van de bezorggegevens aanduidt dat Box@Home de Boxen meteen na het inladen weer kan meenemen (optie onmiddellijk laden), dan blijft onze chauffeur ter plaatse tot de Box(en) gevuld is/zijn. Het eerste halfuur wacht hij steeds gratis. Hij kan je uiteraard een handje helpen bij het laden. Let wel: alle goederen dienen (goed ingepakt) klaar te staan om vlot ingeladen te kunnen worden.
Waarom moet ik doorgeven hoeveel laadtijd ik nodig heb?
Wanneer je bij het invullen van de bezorggegevens aanduidt dat Box@Home de Boxen meteen na het inladen weer kan meenemen (optie onmiddellijk laden), dan blijft onze chauffeur ter plaatse tot de Box(en) gevuld is/zijn. Het eerste halfuur wacht hij steeds gratis. Hij kan je uiteraard een handje helpen bij het laden. Let wel: alle goederen dienen (goed ingepakt) klaar te staan om vlot ingeladen te kunnen worden.
Om alle klanten stipt te kunnen bedienen is het belangrijk dat je de benodigde laadtijd correct doorgeeft. Indien onze aanwezigheid toch langer dan voorzien nodig blijkt, wordt deze extra tijd aangerekend aan €28,44 (incl. btw) per begonnen halfuur.
Uit ervaring weten we hoe lang het gemiddeld duurt om een Box in te laden mits enige voorbereiding.
M/L: 30 min (gratis)
XL: 1 u
2XL: 1,5 u
3XL: 2,5 u
Kan ik mijn goederen ook zelf opbergen bij Box@Home?
Ja, dat kan zeker. Je kan kiezen welke vestiging jouw voorkeur heeft. Dit geldt niet alleen voor de eerste ingebruikname, maar ook als je tussentijds goederen wil ophalen of opbergen.
Ik heb te veel Boxen besteld, maar bij het inladen ervan blijkt dat ik niet alle Boxen nodig heb. Wat gebeurt er met de lege Box(en)? Moet ik hier ook voor betalen?
De huur van de lege Box(en) zal terugbetaald (indien je al betaald had) of gecrediteerd (indien je de factuur nog niet betaald hebt) worden.
Ik heb een bestelling geplaatst van Box(en) en/of materialen en deze werd al geleverd. Echter deze zijn niet in orde, of ik ben van gedacht veranderd. Kan ik de artikels teruggeven?
Ja, je kan de Box(en) bij ophaling (leeg!) teruggeven aan onze medewerker. De huur van de Box(en) zal je u niet aangerekend worden. Eveneens kan je de materialen teruggeven, voor zover deze ongebruikt zijn, en in dezelfde staat zijn als bij de levering. Je krijgt dan een terugbetaling van de geretourneerde materialen. De gemaakte kosten voor het brengen en ophalen van de Box(en) en/of materialen zijn echter wel voor jouw eigen rekening. Elke annulatie moet schriftelijk (via e-mail) gecommuniceerd worden.
Hoe snel kan ik mijn bezittingen terughebben wanneer ik ze dringend nodig heb?
Dit kan op de volgende werkdag, inclusief zaterdagvoormiddag.